Ervaringen van:

De Meesters

Vier meesters vertellen over hun ervaringen bij Technolab, een organisatie die kinderen in aanraking brengt met technologie, wetenschap en duurzaamheid. Marloes, Peter, Joppe en Connor delen hun inzichten over wat ze hebben geleerd en hoe ze kennis en ervaring op hebben gedaan in het onderwijs.

Marloes zegt dat ze bij Technolab heeft geleerd om geduldig en flexibel te zijn, om kinderen te inspireren en actief te laten leren. Peter benadrukt dat hij heeft geleerd om rekening te houden met het onverwachte en heel flexibel te zijn. Bij Technolab heeft hij ook zijn eigen talenten ontdekt en geleerd dat hij nog veel moet leren om een goede leraar te worden.

Joppe zegt dat hij heeft geleerd hoe hij het beste voor een klas kan staan en presenteren. Hij benadrukt ook dat je bij Technolab veel dingen zelf moet regelen en voor elkaar moet krijgen. Voor Connor is het belangrijk om goed voorbereid te zijn en tijd en ruimte te nemen om een goede les te geven. Hij vindt de insteek van Technolab mooi en nobel, maar mist soms de onderlinge helderheid en afspraken die hij gewend is in zijn werkleven.

Alle vier de meesters raden de Meesterchallenge aan. Marloes benadrukt dat je hiermee veel leert en jezelf ontwikkelt als leraar. Peter vindt Technolab een dynamische organisatie en waardevol door de vele onverwachte gebeurtenissen. Joppe noemt de organisatie superleuk en enthousiast en benadrukt dat je bij de Meesterchallenge je eigen plan moet hebben en interesse moet hebben in het onderwijs. Connor beveelt de Meesterchallenge aan, maar benadrukt wel dat je zelf de ballon moet opblazen en duidelijk moet hebben wat je eruit wilt halen.

Technolab lijkt dus een inspirerende en waardevolle plek voor leraren in spe om zichzelf verder te ontwikkelen en door te groeien als docent.

Meesterchallenge