Onderzoeken!

TechnoLab op het Stedelijk Gymnasium

 

In onderzoekende wijze leren om zo snel en efficiënt mogelijk te programmeren omtrent robotica. Het vak Onderzoek die vanuit Technolab op het Stedelijk Gymnasium (locatie Socrates) gegeven werd zit erop en wat waren de leerlingen enthousiast en creatief!

 In totaal hebben zes brugklassen meegdaan aan het ART-project. In de laatste LinkedIn-post: (https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6990585712450359296 )over deze lessenserie kun je meer lezen over de inhoud van de verschillende lessen.

 De leerlingen hebben het enorm naar hun zin gehad en vonden het erg fijn om ter afwisseling met hun handen aan de slag te kunnen tijdens de lessen op school. Dit in combinatie met het idee van het creëren van een eigen Marsrover en een eigen robotische kunstwerk is een groot succes geworden. 

Tijdens het ART-project leerden de leerlingen om een eigen interactief bewegend kunstwerk te ontwerpen en te bouwen. Als hoofdmateriaal gebruikten ze hierbij BYOR-apparaten zoals Easyboards, Inputs (denk aan knopjes, lichtsensoren, afstandsensoren en microfoons) en Outputs (LED-lampjes, Buzzers, Steppermotoren en Servomotoren). De leerlingen mochten het kunstwerk zo eigen mogelijk maken, als het maar interactief was. Van knikkerbanen, flipperkasten tot discotheken en zelfs koekiemonster, niks was te gek. Ze hebben allemaal super werk geleverd en we zijn erg blij met het eindresultaat van alle klassen! 

 Wil je meer informatie over deze lessenserie? Mail naar david@technolableiden.nl