fbpx

Technolab leerkrachttraining

Hoe maak je ruimte voor en stimuleer je de natuurlijke nieuwsgierigheid van je leerlingen? Waar begin je als je W&T via de didactiek van onderzoekend en ontwerpend leren wil introduceren in je klas? Welke rol neem je als leerkracht aan wanneer je leerlingen bezig zijn met onderzoekend en ontwerpend leren? Wat is eigenlijk een goede onderzoeksvraag?

 

 

Dit is een greep van de vragen die tijdens onze leerkrachttraining “Onderzoekend en ontwerpend leren in de klas” aan bod komen. Bij dit traject op maat werken we nauw en actief samen. Van ontwikkeling naar implementatie tot evaluatie. Zelf doen en ervaren staan hierbij centraal. Aan het einde van het traject heb je, als leerkracht inspiratie en kennis opgedaan en voor een groot deel je eigen ‘Onderzoekend en ontwerpend leren’-programma ontworpen en gegeven, aansluitend op het curriculum/thema van de klas.

 

Dagopleiding Natuur & Techniek

Opleiding van 1 dag terwijl jouw klas een Technolab programma volgt

Na de opleidingsdag heb je:

    • De kracht en magie van onderzoekend en ontwerpend leren ervaren.
    • Handvatten die deze didactiek in de praktijk te brengen.
    • Een eigen onderzoekend en ontwerpend leren les ontworpen.

Dagopleiding ToekomstTaal

Opleiding van 1 dag terwijl jouw klas een Technolab programma volgt

Na de opleidingsdag heb je:

    • Inzicht hoe jij programmeer- en mediavaardigheden als onderdeel van jouw lessen aan kunt bieden.
    • Een overzicht van de 4 SLO kerndoelen van digitale geletterdheid.
    • Spelenderwijs praktische vaardigheden aangeleerd waarmee jij jouw leerlingen kunt verrassen.

 

 

Projectdag Primair Onderwijs inclusief leerkrachttraining

Naast de dagopleidingen bieden we een projectdag voor het primair onderwijs inclusief een leerkrachttraining. Op deze projectdag dompelen we leerlingen op een activerende manier onder in onze programmalijnen:

ToekomstTaal: Digitale geletterdheid en Robotica.

Onderzoeken en Ontwerpen: Bio Science, ontwerpen en maken.

Groen DOEN: Duurzame technologie, Plant-aardig, duurzame voeding en bewegen.

We spreken tal van vaardigheden aan, zoals probleemoplossend vermogen, creatief en kritisch denken en handelen, communiceren, samenwerken, beslissingen nemen en fouten durven maken. We dagen leerlingen uit op zowel cognitief, executief als sociaal vlak. Hierbij inspireren en ontlasten wij leerkrachten.

 

Bij interesse kunt u mailen naar chantal@technolableiden.nl

Andere challenges

Bouwend Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Bouwend Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Bouwend Nederland (2019/2020 november tot februari) November 2019 t/m februari 2020. Met de challenge “Bouw een zo`n duurzaam en circulair mogelijke Tiny Office dat ook als een educatief voorbeeld kan dienen.” gingen de studenten met Bouwend Nederland tien...

Janssen Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Janssen Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Janssen Nederland (2019/2020 november tot februari) November 2019 t/m februari 2020. Met de challenge “Ontwikkel een methode die de identificatie van een patiënt mogelijk maakt tijdens klinische studies die bij patiënten thuis worden uitgevoerd.” gingen de...

Hoogheemraadschap van Rijnland 2019 (september tot november)

Hoogheemraadschap van Rijnland 2019 (september tot november)

Hoogheemraadschap van Rijnland (2019 september tot november) September t/m november 2019. Met de challenge “Welk soort geactiveerd kool kan het beste gebruikt worden om medicijnresten uit afvalwater te filteren.” gingen de studenten met Hoogheemraadschap...