fbpx

Amy, wie ben je en hoe vind je de Meesterchallenge?

“Ik ben Amy, 24 jaar en ik studeer Biologie aan de Universiteit Leiden. Ik doe vanaf september mee aan de Meesterchallenge. Wat ik meeneem van de eerste periode van de Meesterchallenge? Dingen loslaten! Ik was eerst erg zenuwachtig en vond het heel spannend om voor de klas te staan. Nu weet ik dat het kan, waardoor ik niet meer zo gespannen raak als er bijvoorbeeld een docent bij me komt staan als ik aan het uitleggen ben. Ik durf meer en sta zelfverzekerder! Door de Meesterchallenge weet ik nu zeker dat ik in september wil starten met de Educatieve master Biologie, zodat ik les kan geven in het voortgezet onderwijs.

En vertel eens over die achterwerken…?

“Tijdens mijn reis in Kenia heb ik met drie medestudenten een boekje geschreven, het gaat over de achterwerken van 50 Afrikaanse dieren. Normaal als je dieren wilt identificeren, doe je dat op basis van de kenmerken van het dier van de voorkant, bijvoorbeeld de oren of een patroon op het gezicht. Maar elke keer als we in het veld waren en met de auto aan kwamen rijden, renden de dieren weg. Als je dan een foto maakt zie je alleen het achterwerk van het dier. Zo kwamen we op het idee om een boek te maken waarvan je alleen het achterwerk van het dier nodig hebt! Om het boek te promoten zijn we in een uitzending van Vroege Vogels gekomen en hebben we veel in kranten gestaan.”

Ben je benieuwd naar dit boek van onze Meester? Je kunt het kopen via Amy’s website: http://savethatass.org/

Of wil je de uitzending van Vroege Vogels terugluisteren? Check dan: https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/van-wie-is-deze-kont 

 

 

 

Andere challenges

Bouwend Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Bouwend Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Bouwend Nederland (2019/2020 november tot februari) November 2019 t/m februari 2020. Met de challenge “Bouw een zo`n duurzaam en circulair mogelijke Tiny Office dat ook als een educatief voorbeeld kan dienen.” gingen de studenten met Bouwend Nederland tien...

Janssen Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Janssen Nederland 2019/2020 (november tot februari)

Janssen Nederland (2019/2020 november tot februari) November 2019 t/m februari 2020. Met de challenge “Ontwikkel een methode die de identificatie van een patiënt mogelijk maakt tijdens klinische studies die bij patiënten thuis worden uitgevoerd.” gingen de...

Hoogheemraadschap van Rijnland 2019 (september tot november)

Hoogheemraadschap van Rijnland 2019 (september tot november)

Hoogheemraadschap van Rijnland (2019 september tot november) September t/m november 2019. Met de challenge “Welk soort geactiveerd kool kan het beste gebruikt worden om medicijnresten uit afvalwater te filteren.” gingen de studenten met Hoogheemraadschap...